Alla inlägg under november 2011

Av Sara Westesson - 17 november 2011 21:17

Här är en bild från förra julen, så ni inte tror jag har lagt dit fusksnö...

Men såndana liknande granristomtar går det att pyssla på mina kurser!

 

Av Sara Westesson - 8 november 2011 21:00

 

Loppis-fat med mossa, enris, vitlav, fröställning, hjärta av torkade blomstjälkar, boll av mossa, gren, mm.


Grå kruka med olika lav och mossa, blomma av torkade rönnbär och al-kvistar med lila knoppar.

Av Sara Westesson - 6 november 2011 17:24

 

Går nog sätta en ljusslinga i, eller vad tror ni?!  

Den fina trädgårdstomten har vi ärvt av våra fd grannar, han har fått flytta in i garage-värmen nu!

/KRAMAR SARA


Av Sara Westesson - 3 november 2011 21:41

... eller rättare sagt jag har en tanke med det jag gör nu i pysselverkstan. Grundtanken är att jag ska hämta allt material från vår mark (äng och skog) och att det på så sätt ska komma tillbaka till naturen igen när dekorationen är förbrukad.

Det är dock svårt att ersätta ståltråd och hönsnät är väldigt bra när det gäller dekorationer i mossa, så det använder jag. Även lite snören av naturmaterial som hampa och sisal, men inte mycket. Det är jättekul att vara sakletare i naturen och inser att jag nog alltid haft en öga för att se "pinnarna med karaktär" på promenaden...


Vad kul att ni följer min pysselblogg! KRAMAR SARA


Skapa flashcards